Lavdosert Laserterapi (LLLT)

LLLT sender ut laserlys med en bestemt bølgelengde. Forskning har påvist en biostimulering som iverksetter reparasjonsprosessen i kroppens vev etter en skade.

Hvordan foregår behandlingen?

Laserlyset kommer ut fra en probe (ligner en penn). Man holder da bare enden av proben mot det stedet der man behandler. Avhengig av lasertypen så trenger lyset inn mellom en og fem cm i vevet. Alt etter hvor dypt inn problemet sitter og hvor stor ytelse man behandler med så tar en behandling fra noen minutter til en halvtime.

LLLT bidrar til følgende:

• Påvirker energiomsetningen i cellene slik at pågående helningsprosesser akselereres
  • Påvirker det lokale immunforsvaret slik at oppbyggingen av vevet skjer raskere.
  • Frigjør de lokale smertedempende stoffene, endorfiner og prostaglandiner i vevet og man opplever at smertene dempes. På denne måten kan man redusere smertene til pasienten uten å ødelegge for den essensielle oppbyggingen av cellene igjen.

Indikasjoner:

• Carpaltunnelsyndrom (nerveklem håndledd)
  • Nakksmerter
  • Nerverotsaffeksjon
  • Tennis-/golfalbue
  • Akillessmerte
  • Hælspore
  • Artrose (slitasjegikt), med mere.

Fysioform AS

Snekkaråsen 4
  8820 Dønna
  Tlf. (+47) 75 05 21 30
  E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Ordinære åpningstider

Mandag - Fredag: 06.00 - 23.00